Nové autorizované osoby a podzimní termíny seminářů a zkoušek!
Gratulujeme všem účastníkům, kteří 11. dubna úspěšně složili zkoušku! Máme radost, že se k nám přidalo dalších pět nových autorizovaných…
Gratulujeme všem účastníkům, kteří 11. dubna úspěšně složili zkoušku! Máme radost, že se k nám přidalo dalších pět nových autorizovaných…
Chcete získat oprávnění autorizované osoby (AO) SBToolCZ a stát se specialistou na hodnocení udržitelnosti budov? Přihlaste se k autorizační zkoušce,…
V letošním roce byla dokončena nová metodika SBToolCZ pro školské stavby – základní a střední školy, rekonstrukce i novostavby.
Mottem byla škola jako instituce sehrávající důležitou vzdělávací a osvětovou úlohu ve společnosti. Kromě kvalitního zázemí pro vlastní vzdělávací proces může k naplnění této společenské role efektivně přispět také inspirativní prostředí, nápadité a environmentálně pokročilé technické řešení a otevřenost instituce pro široké využití veřejností. Technická řešení se mohou stát součástí vzdělávacího procesu a zároveň být dobrými příklady pro široký okruh veřejnosti, která se školou přichází do styku.
Cílem metodiky je postihnout kvality stavby, které nejsou zahrnuty v platných normách a předpisech, jsou tzv. měkkými kritérii s širším společenským dopadem. Tyto kvality školských budov jsou klíčové pro kvalitu vzdělávacího procesu, jsou významné pro rozvoj osobnosti dítěte, uplatňují se v budování vztahu mezi rodinou a školou a v neposlední řadě se uplatňují při mimoškolní výchově, v rámci komunitních aktivit s širokým společenským dosahem a naplňují tak poslaní školy jako vzdělávací instituce.
U metodiky školských staveb hraje významnější úlohu kvalita z hlediska sociálních aspektů ve vazbě na vzdělávací proces, přitom environmentální aspekty jsou považovány za integrální součást vzdělání ve 21. století.Tým expertů formuloval tato sociální kritéria:
Míra naplnění specifik školských staveb,
V této metodice došlo ke změně vah pilířů udržitelnosti: