Nové autorizované osoby a podzimní termíny seminářů a zkoušek!
Gratulujeme všem účastníkům, kteří 11. dubna úspěšně složili zkoušku! Máme radost, že se k nám přidalo dalších pět nových autorizovaných…
Gratulujeme všem účastníkům, kteří 11. dubna úspěšně složili zkoušku! Máme radost, že se k nám přidalo dalších pět nových autorizovaných…
Chcete získat oprávnění autorizované osoby (AO) SBToolCZ a stát se specialistou na hodnocení udržitelnosti budov? Přihlaste se k autorizační zkoušce,…
![]() |
![]() |
![]() |
Cílem hodnocení je postihnout kvality stavby, které nejsou zahrnuty v platných normách a předpisech, jsou tzv. měkkými kritérii s širším společenským dopadem. Sledované kvality stavby jsou klíčové pro úroveň vzdělávacího procesu na základních a středních školách, ovlivňují významně rozvoj osobnosti dítěte a uplatňují se při vytváření vztahu mezi rodinou a školou. Kvalitně navržená stavba umožňuje i bezkolizní využití širokou veřejností v období mimo vlastní výuku a tím přispívá k naplnění poslání školy jako vzdělávací instituce i pro mimoškolní výchovu a vzdělávání, pro komunitní a společenské aktivity.
Možnost využití tohoto potenciálu je do velké míry daná vhodným provozním a technickým řešením budovy, a je tedy do velké míry ovlivnitelná kvalitou architektonického a provozního řešení a kvalitou technických systémů budovy.
Škola nejen jako budova, ale také jako instituce, by měla sehrávat důležitou úlohu ve společnosti. K naplnění této společenské role může efektivně pomoci nápadité technické řešení, které umožní nejen kvalitní vzdělávací proces, ale také těsnou interakci mezi školou a rodinou, a které také nabídne prostorové a technické zázemí školy pro široké využití veřejností mimo vlastní výukové období, tj. v odpoledních a večerních hodinách, o víkendech a o prázdninách.
Hodnocení kvality řešení budovy je provedeno z hlediska potřeb jednotlivých cílových skupin:
Seznam literatury viz samostatná tabulka.