Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ: září-říjen 2024
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
V říjnu 2024 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
Cílem hodnocení je podpořit integraci budovy do veřejného prostoru a zvýšit tak její výstavbou kvalitu prostranství.
Komplexní urbanistický přístup k nové výstavbě výrazně zvyšuje kvalitu městského prostředí. Je potřeba spolupracovat na hospodárném využívání urbanizovaného prostoru. Plynulost, prostupnost a multifunkčnost zástavby je jednou z hlavních podmínek pro zachování obyvatelnosti a stability města.
Některé nově urbanizované celky jsou fragmentované do malých izolovaných ploch nebo rozdělené bariérami nové zástavby. Ta by naopak měla posilovat místní infrastrukturu sdílením funkcí, které vytváří. Budovy otevřené lidem pohybujících se v okolí zároveň posilují integraci uživatelů budovy. Pokud je například přízemí administrativní budovy přímo součástí přilehlé ulice, je silným zájmem veřejného prostoru, aby bylo vizuálně otevřené, nevytvářelo jednolitou bariéru, nebo aby byl v přízemí umístěn komerční prostor sloužící veřejnosti i uživatelům budovy (trafika, kantýna, atd.). Sdílením zařízení a prostorů v budovách se omezuje duplikování funkcí v okolí, což šetří zdroje. V neposlední řadě zlepšuje kvalitní zapojení využitelných společných ploch obecné vnímání budovy.
Seznam literatury viz samostatná tabulka.
Modul dle Tab. VPR.EP.1 hodnotí podíl přístupných exteriérových ploch. V některých případech lze dosáhnout míry zpřístupnění exteriérových ploch MZE > 100 % např. při zpřístupnění střechy.
$ MZE=\frac{ZEP}{HP}\cdot 100\left[ \% \right] $
kde:
MZE je míra zpřístupnění exteriérových ploch;
ZEP je volně zpřístupněná exteriérové plocha veřejnosti;
HP je plocha hodnoceného pozemku dle slovníčku pojmů, včetně zastavěných ploch.
Tab. VPR.EP.1 Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti
Míra zpřístupnění exteriérových ploch MZE [%] |
Kredity KVPR.EP |
< 50 |
0 |
50 |
3 |
≥ 90 |
6 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují. Maximální možný počet kreditů KVPR.EP je omezen na 6.
Pestrost funkční náplně budov přispívá k vyšší míře jejich využití, synergickými sociálními a ekonomickými efekty pomáhá pozitivně ovlivňovat život v širším okolí stavby. Tyto synergické efekty eliminují syndrom „mrtvých“ měst nebo čtvrtí, kdy monotematická provozní náplň administrativních budov vede k vylidnění těchto lokalit mimo pracovní dobu. Zároveň možnost multifunkčního využití budov umožňuje poskytnout pracovníkům doplňkové služby a zvyšuje ekonomickou atraktivnost lokality. Diverzifikovaná a pestrá provozní skladba budov zároveň umožňuje efektivnější a rovnoměrnější využití energetických systémů a zdrojů v rámci denního, případně týdenního či ročního cyklu, v případě administrativních budov např. využití přebytečných tepelných zisků pro jiné provozy.
Cílem hodnocení je pozitivně motivovat a kladně hodnotit potenciál k multifunkčnímu využití administrativních budov. Skutečné využití je dáno ekonomickými faktory, proto se hodnotí v tomto případě kvalita stavby v úrovni návrhu stavby. Předpokládaná provozní náplň musí být v souladu s územním plánem lokality.
Tab. VPR.MA.1: Multifunkční využití v administrativních budovách
Využití budovy pro účely bydlení |
KVPR.MA.1 |
Administrativní budova neobsahuje prostory pro bydlení. |
0 |
Administrativní budova obsahuje jednu bytovou jednotkou pro trvalé bydlení. |
3 |
Administrativní budova obsahuje dvě a více bytové jednotky pro trvalé bydlení. |
5 |
Využití budovy pro komerční účely |
KVPR.MA.2 |
Administrativní budova neobsahuje další komerční plochy mimo administrativní nebo není splněn požadavek na provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
0 |
Administrativní budova obsahuje další komerční plochy mimo administrativní část ≤ 10 % celkové podlahové plochy budovy nebo s minimálně jednou samostatnou komerční jednotkou. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
3 |
Administrativní budova obsahuje další komerční plochy mimo administrativní část o velikosti nad 10 % celkové podlahové plochy budovy nebo s dvěma a více samostatnými komerčními jednotkami. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
5 |
Výsledné kreditové ohodnocení se stanoví podle vzorce
KVPR.MA = KVPR.MA.1 + KVPR.MA.2
Kde
KVPR.MA je kreditové ohodnocení multifunkčního využití administrativní budovy;
KVPR.MA.1 je kreditové ohodnocení využití administrativní budovy pro účely bydlení;
KVPR.MA.2 je kreditové ohodnocení využití administrativní budovy pro komerční účely.
Za zařízení budovy, která jsou k dispozici veřejnosti, se přidělují kredity dle Tab. VPR.ZP.1. Podmínkou udělení kreditů je viditelné zveřejnění nabídky, nejlépe tabulkou u vstupu do budovy a na webových stránkách. Kredity se přidělují za každé zařízení zpřístupněné veřejnosti.
Příklady zařízení budovy, které mohou být zpřístupněny:
Za jeden typ zařízení je možné získat max. 3 kredity. Maximální možný počet kreditů KVPR.ZP je omezen na 10.
Tab. VPR.ZP.1 Zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti
Opatření pro zisk kreditů |
Kredity KVPR.ZP |
Zařízení budovy zpřístupněné veřejnosti |
+ 1 |
Modul se dle Tab. VPR.EV.1 hodnotí míru zapojení veřejné části pozemku u rodinného domu do veřejného prostoru. Veřejnou částí pozemku se má na mysli ta část, která bezprostředně navazuje na veřejné plochy, chodníky atd. Cílem je pozitivně hodnotit taková řešení, která podporují vizuální, případně provozní prostupnost území a netvoří pohledové a provozní bariéry. Typicky se může jednat např. o předzahrádky řadových nebo atriových domů, ale nabízejí se i jiná řešení.
Tab. VPR.EV.1 Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti
Úroveň provozního a vizuálního zapojení exteriérových ploch do veřejného prostoru |
KVPR.EV |
Část pozemku bezprostředně navazující na veřejné plochy je oplocená plotem vyšším než 1,6 m a plné výplně tvoří vizuální bariéru |
0 |
Část pozemku bezprostředně navazující na veřejné plochy je oplocená plotem vyšším než 1,6 m a výplně netvoří vizuální bariéru |
1 |
Část pozemku bezprostředně navazující na veřejné plochy je vymezená bariérou, kterou tvoří pouze zeleň vyšší než 1,6 m bez mechanické zábrany, např. živý plot, okrasná výsadba atp. |
2 |
Část pozemku bezprostředně navazující na veřejné plochy je oplocená plotem nižším než 1,6 m a zároveň umožňuje průhledy do veřejné části zahrady nebo tvoří bariéru pouze zeleň do výšky 1,6 m bez mechanické zábrany, např. živý plot, okrasná výsadba atp. |
3 |
Část pozemku bezprostředně navazující na veřejné plochy je oplocená plotem nižším než 0,9 m a je možné plné vizuální propojení s veřejnou částí zahrady nebo tvoří bariéru pouze nízká zeleň bez mechanické zábrany do výšky 0,9 m, např. živý plot, okrasná výsadba atp. |
4 |
Veřejná část pozemku není vymezena mechanickou zábranou a je plně vizuálně, případně provozně propojená s veřejným prostorem. |
5 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Pestrost funkční náplně budov přispívá k vyšší míře jejich využití, synergickými sociálními a ekonomickými efekty pomáhá pozitivně ovlivňovat život v širším okolí stavby. Tyto synergické efekty eliminují syndrom „mrtvých“ měst nebo čtvrtí, kdy monotematická provozní náplň bydlení vede k vylidnění těchto lokalit v pracovní době, kdy uživatelé odjíždějí do zaměstnání a do škol a zároveň v lokalitě chybí služby pro ty skupiny, které v místě zůstávají (senioři, rodiče s malými dětmi). Diverzifikovaná a pestrá provozní skladba budov zároveň umožňuje efektivnější a rovnoměrnější využití energetických systémů a zdrojů v rámci denního, případně týdenního či ročního cyklu.
Cílem hodnocení je pozitivně motivovat a kladně hodnotit potenciál k multifunkčnímu využití rodinných domů, přitom v souladu s ČSN 73 4301, podle které je více než polovina plochy místností a prostorů určena k bydlení. Skutečné využití je dáno ekonomickými faktory, proto se hodnotí v tomto případě kvalita stavby v úrovni návrhu stavby. Předpokládaná provozní náplň musí být v souladu s územním plánem lokality.
Tab. VPR.MR.1: Multifunkční využití rodinného domu
Multifunkční prostory |
KVPR.MR |
Budovu není možno dispozičně členit na jinou než obytnou část |
0 |
Rodinný dům je možno dispozičně členit na samostatnou obytnou část a jednu nebo více provozně oddělitelné části pro komerční využití. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
5 |
Pestrost funkční náplně budov přispívá k vyšší míře jejich využití, synergickými sociálními a ekonomickými efekty pomáhá pozitivně ovlivňovat život v širším okolí stavby. Tyto synergické efekty eliminují syndrom „mrtvých“ měst nebo čtvrtí, kdy monotematická provozní náplň administrativních budov vede k vylidnění těchto lokalit mimo pracovní dobu. Zároveň možnost multifunkčního využití budov umožňuje poskytnout pracovníkům doplňkové služby a zvyšuje ekonomickou atraktivnost lokality. Diverzifikovaná a pestrá provozní skladba budov zároveň umožňuje efektivnější a rovnoměrnější využití energetických systémů a zdrojů v rámci denního, případně týdenního či ročního cyklu, v případě administrativních budov např. využití přebytečných tepelných zisků pro jiné provozy.
Cílem hodnocení je pozitivně motivovat k multifunkčnímu využití objektu, které přispívá ke zkvalitnění veřejného prostoru. Skutečné využití je dáno ekonomickými faktory, proto se hodnotí v tomto případě kvalita stavby v úrovni návrhu stavby. Předpokládaná provozní náplň musí být v souladu s územním plánem lokality.
Interakce mezi školou a veřejností je důležitým sociálně výchovným prvkem. Může být realizována různou formou, nejčastěji např. formou uměleckých vystoupení studentů, prezentací výtvarných prací, společných setkávání u příležitostí svátků a významných dní v roce atd. Pro tyto příležitosti a aktivity je žádoucí vytvořit vhodný multifunkční prostor včetně odpovídajícího zázemí.
Tab. VPR.MU.1: Multifunkční využití ve vysokoškolských budovách
Využití budovy pro účely bydlení |
KVPR.MU.1 |
Vysokoškolská budova neobsahuje prostory pro bydlení. |
0 |
Vysokoškolská budova obsahuje jednu bytovou jednotkou pro bydlení. |
3 |
Vysokoškolská budova obsahuje dvě a více bytové jednotky pro bydlení. |
5 |
Využití budovy pro komerční účely |
KVPR.MU.2 |
Vysokoškolská budova neobsahuje další komerční plochy mimo administrativní nebo není splněn požadavek na provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
0 |
Vysokoškolská budova obsahuje další komerční plochy mimo administrativní část ≤ 10 % celkové podlahové plochy budovy nebo s minimálně jednou samostatnou komerční jednotkou. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
3 |
Vysokoškolská budova obsahuje další komerční plochy mimo administrativní část o velikosti nad 10 % celkové podlahové plochy budovy nebo s dvěma a více samostatnými komerčními jednotkami. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
5 |
|
|
Multifunkční využití prostor budovy |
KVPR.MU.3 |
V objektu existuje vnitřní multifunkční prostor umožňující interakci mezi školou a veřejností formou prezentace výsledků školní činnosti. |
+3 |
Vnitřní multifunkční prostor je logicky napojen na hlavní vstup do školy a nedochází tak k nežádoucímu mísení provozů |
+1 |
Prostor je vybaven alespoň jedním chytrým interiérovým řešením, které vyhovuje multifunkčnímu provozu (schodiště využitelné jako hlediště, interiérový schod využitelný jako jeviště, prvky pro vystavení a zavěšení výtvarných prací atp.) |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na hygienické zázemí pro návštěvníky |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na zázemí jídelny nebo kuchyňky pro možnost cateringových služeb |
+1 |
Multifunkční využití pozemků budovy pro veřejnost |
KVPR.MU.4 |
V rámci areálu školy existuje venkovní multifunkční prostor umožňující interakci mezi školou a veřejností formou prezentace výsledků školní činnosti |
+3 |
Venkovní multifunkční prostor je logicky napojen na hlavní vstup do školy, je umístěn v rámci areálu |
+2 |
Prostor je vybaven zázemím (např. sklad venkovního nábytku, sklad venkovní audio a video techniky apod.) |
+1 |
Prostor je vybaven speciálním technickým systémem pro venkovní aktivity např. venkovní osvětlení, ozvučení apod. |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na hygienické zázemí pro návštěvníky |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na možnost cateringových služeb |
+1 |
Výsledné kreditové ohodnocení se stanoví podle vzorce
KVPR.MU = KVPR.MU.1 + KVPR.MU.2 + KVPR.MU.3 + KVPR.MU.4
Kde:
KVPR.MU je kreditové ohodnocení multifunkčního využití vysokoškolské budovy;
KVPR.MU.1 je kreditové ohodnocení využití budovy pro účely bydlení;
KVPR.MU.2 je kreditové ohodnocení využití budovy pro komerční účely;
KVPR.MU.3 je kreditové ohodnocení multifunkčního využití prostor budovy,
KVPR.MU.4 je kreditové ohodnocení multifunkčního využití pozemků pro veřejnost.
Pestrost funkční náplně budov přispívá k vyšší míře jejich využití, synergickými sociálními a ekonomickými efekty pomáhá pozitivně ovlivňovat život v širším okolí stavby. Tyto synergické efekty eliminují syndrom „mrtvých“ měst nebo čtvrtí, kdy monotematická provozní náplň bydlení vede k vylidnění těchto lokalit v pracovní době, kdy uživatelé odjíždějí do zaměstnání a do škol a zároveň v lokalitě chybí služby pro ty skupiny, které v místě zůstávají (senioři, rodiče s malými dětmi…). Diverzifikovaná a pestrá provozní skladba budov zároveň umožňuje efektivnější a rovnoměrnější využití energetických systémů a zdrojů v rámci denního, případně týdenního či ročního cyklu.
Cílem kritéria je pozitivně motivovat a kladně hodnotit potenciál k multifunkčnímu využití budovy. Skutečné využití je dáno ekonomickými faktory, proto se hodnotí v tomto případě kvalita stavby v úrovni návrhu stavby. Předpokládaná provozní náplň musí být v souladu s územním plánem lokality.
Tab. VPR.MB: Multifunkční využití v bytových domech
Multifunkční prostory |
KKOM.MB |
Budovu není možno dispozičně členit na jinou než obytnou část |
0 |
Budovu je možno dispozičně členit na obytnou část a jednu provozně oddělitelné části pro komerční využití. Tato část musí mít provozně oddělený vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
3 |
Budovu je možno dispozičně členit na obytnou část a dvě a více provozně oddělitelné části pro komerční využití. Tyto části musí mít provozně oddělitelný vstup, zásobování a samostatně provozovatelné a účtovatelné systémy TZB. |
5 |
Hodnocení |
Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Certifikace budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Shell and Core |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Rekonstrukce |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti, zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti a multifunkčního využití budovy.
U malých administrativních budov je obtížnější otevřít stejný počet zařízení jako u velkých administrativních komplexů. Výpočet výsledného kreditového ohodnocení KVPR, které vstupuje do kriteriálních mezí, se proto liší pomocí proměnného koeficientu podle celkové podlahové plochy:
kde:
KVPR je výsledné kreditové ohodnocení zapojení do veřejného prostoru;
KVPR.EP je kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti;
KVPR.ZP je kreditové ohodnocení zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti;
KVPR.MA je kreditové ohodnocení multifunkčního využití administrativních budovy;
k je proměnný koeficient: pro budovu s celkovou podlahovou plochou do 1 000 m2 včetně k = 2, pro budovu s celkovou podlahovou plochou nad 1 000 m2 k = 1.
Do kriteriálních mezí vstupuje kreditové ohodnocení prostorů nebo služeb KVPR.
Tab. VPR.1 Kriteriální meze pro VPR Zapojení do veřejného prostoru.
Kreditové ohodnocení KVPR |
Body |
0 |
0 |
≥ 22 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Hodnocení |
Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Certifikace budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Shell and Core |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Rekonstrukce |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti, zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti a multifunkčního využití budovy.
Celkové vyhodnocení kritéria Zapojení do veřejného prostoru se provede podle vzorce:
kde:
KVPR je výsledné kreditové ohodnocení zapojení do veřejného prostoru;
KVPR.EP je kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti;
KVPR.ZP je kreditové ohodnocení zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti;
KVPR.MB je kreditové ohodnocení multifunkčního využití bytového domu.
Do kriteriálních mezí vstupuje kreditové ohodnocení prostorů nebo služeb KVPR.
Tab. VPR.1 Kriteriální meze pro VPR Zapojení do veřejného prostoru.
Kreditové ohodnocení KVPR |
Body |
0 |
0 |
≥ 19 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Hodnocení |
Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Certifikace budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Shell and Core |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Rekonstrukce |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti a zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti.
Výsledné kreditové ohodnocení KVPR, které vstupuje do kriteriálních mezí, se stanoví podle vztahu:
kde:
KVPR je výsledné kreditové ohodnocení zapojení do veřejného prostoru;
KVPR.EP je kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti;
KVPR.ZP je kreditové ohodnocení zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti.
Do kriteriálních mezí vstupuje kreditové ohodnocení prostorů nebo služeb KVPR.
Tab. VPR.1 Kriteriální meze pro VPR Zapojení do veřejného prostoru.
Kreditové ohodnocení KVPR |
Body |
0 |
0 |
≥ 14 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Hodnocení |
Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Certifikace budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Shell and Core |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Rekonstrukce |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Kreditové ohodnocení úrovně provozního a vizuálního zapojení externích ploch do veřejného prostoru a multifunkčního využití budovy.
Celkové vyhodnocení kritéria Zapojení do veřejného prostoru se provede podle vzorce:
kde:
KVPR je výsledné kreditové ohodnocení zapojení do veřejného prostoru;
KVPR.EV je kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti;
KVPR.MR je kreditové ohodnocení multifunkčních rodinných domů.
Do kriteriálních mezí vstupuje kreditové ohodnocení prostorů nebo služeb KVPR.
Tab. VPR.1 Kriteriální meze pro VPR Zapojení do veřejného prostoru.
Kreditové ohodnocení KVPR |
Body |
0 |
0 |
≥ 10 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Hodnocení |
Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Certifikace budovy |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Shell and Core |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Rekonstrukce |
Hodnocení se provede podle postupu uvedeného v hodnoticích modulech bez úprav. |
Kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti, zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti a multifunkčního využití budovy.
U malých budov terciárního vzdělávání je obtížnější otevřít stejný počet zařízení jako u velkých univerzitních kampusů. Výpočet výsledného kreditového ohodnocení KVPR, které vstupuje do kriteriálních mezí, se proto liší pomocí proměnného koeficientu podle celkové podlahové plochy:
kde:
KVPR je výsledné kreditové ohodnocení zapojení do veřejného prostoru;
KVPR.EP je kreditové ohodnocení zpřístupnění exteriérových ploch veřejnosti;
KVPR.ZP je kreditové ohodnocení zpřístupnění zařízení budovy veřejnosti;
KVPR.MU je kreditové ohodnocení multifunkčního využití budov a pozemků terciárního vzdělávání ;
k je proměnný koeficient: pro budovu s celkovou podlahovou plochou do 1 000 m2 včetně k = 2, pro budovu s celkovou podlahovou plochou nad 1 000 m2 k = 1.
Do kriteriálních mezí vstupuje kreditové ohodnocení prostorů nebo služeb KVPR.
Tab. VPR.1 Kriteriální meze pro VPR Zapojení do veřejného prostoru.
Kreditové ohodnocení KVPR |
Body |
0 |
0 |
≥ 38 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.