Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ: září-říjen 2024
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
V říjnu 2024 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
Verze metodiky 2022, typologie RD.
Cílem hodnocení je zvýšit kvalitu veřejných prostranství a podpořit šetrné formy automobilové dopravy, především preferencí parkovacích stání pro ekologičtější formy automobilové dopravy a plynulostí parkování. Je podporováno vyřešení dopravy na hodnoceném pozemku mimo parter budovy.
Automobilová doprava zatěžuje nejen přírodní prostředí, ale je i významným urbanistickým problémem města. Proto je snaha dopravu v klidu řešit v rámci hodnoceného pozemku, ideálně v rámci budovy a nikoliv v přilehlém parteru, který by měl zůstat přístupný co možná nejvolněji obyvatelům a procházejícím.
Cílem tohoto kritéria není navyšovat kapacitu parkovacích míst nad rámec stávajících předpisů, neboť takové opatření by vedlo ke zvýšení dopravní zátěže v místě budovy. Naopak, cílem kritéria je dodržet stávající předpisy a lepší organizací dopravy nebo podporou opatření nad rámec stanovený závaznými předpisy přispět k větší bezpečnosti a ke snížení negativního vlivu dopravy spojeného s provozem budovy.
Kreditové ohodnocení kvality řešení parkovacích prostor.
Hodnocení | Poznámky a pokyny ke zpracování |
Certifikace návrhu budovy | Kritérium se vyhodnocuje podle uvedeného postupu. |
Certifikace budovy | Kritérium se vyhodnocuje podle uvedeného postupu. |
Shell and Core | Kritérium se vyhodnocuje podle uvedeného postupu. |
Rekonstrukce | Kritérium se vyhodnocuje podle uvedeného postupu. |
Dodržení základních předpisů a norem pro počty, rozměry a umístění parkovacích stání jsou kontrolovány ve stavebním řízení. Cílem tohoto kritéria je posun od povinného standardu řešení dopravy k udržitelným řešením. Doprava v klidu a parkování jsou v tomto hodnocení brány jako ekvivalentní termíny.
Do hodnocení vstupují výsledky z modulů:
Následuje detailní popis hodnocení v jednotlivých modulech.
Hodnocení rodinných domů z hlediska automobilové dopravy v klidu se zjednodušeně provede dle Tab. PAR.RD.1.
Tab. PAR.RD.1: Ohodnocení vybavení hodnoceného pozemku
Vybavení hodnoceného pozemku |
Kredity KPAR.RD |
Hodnocený pozemek je stavebně-technicky připravený na dobíjecí stanici pro elektromobil |
2 |
Na hodnoceném pozemku je osazena dobíjecí stanice pro elektromobil |
5 |
Bonusy | |
Parkovací místa jsou umístěna na hodnoceném pozemku a nezabírají veřejná parkovací místa v okolí budovy. |
+3 |
Veškerá parkovací stání pro automobily umožňují parkování s alternativními pohony (elektrický pohon*, hybridní pohon*, LPG, CNG, …) |
+3 |
*Pouze při splnění Metodického doporučení Ministerstva vnitra –generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, duben2021 „Požární bezpečnost staveb –elektromobilita“ https://www.hzscr.cz/clanek/metodicke-doporuceni-elektromobilita-a-pozarni-bezpecnost-staveb.aspx
Výpočet výsledného kreditového ohodnocení KPAR se provede dle vzorce:
kde:
KPAR je výsledné kreditové ohodnocení dopravy v klidu;
KPAR.RD je kreditové ohodnocení parkování u rodinných domů.
Do kriteriálních mezí vstupuje výsledné kreditové ohodnocení dopravy v klidu KPAR.
Tab. PAR.1 Kriteriální meze pro PAR Doprava v klidu
Výsledné kreditové ohodnocení KPAR |
Body |
0 |
0 |
≥ 10 |
10 |
Mezilehlé hodnoty se lineárně interpolují.
Tato sekce slouží ke sdílení zkušeností a zodpovídání dotazů k metodice jejími autory.
SBToolCZ: On-line metodika verze 2022. Vytištěno z webu www.sbtool.cz/online, kritérium E.PAR a modul(y) PAR.RD (vm.1), typologie: RD.
Copyright ČVUT v Praze a Národní platforma SBToolCZ.