Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ: září-říjen 2024
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
V říjnu 2024 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
Kvalita zázemí pro pedagogické pracovníky vysokou měrou ovlivňuje kvalitu jejich práce. Vzhledem k náročnosti profese učitele na psychiku člověka je velmi důležitá psychohygiena, a tudíž i vhodné prostory, které napomáhají udržovat duševní pohodu pedagogů. Tu ovlivňuje jak kvalita a vybavení samotného místa výkonu práce (učebna, kabinet), tak i kvalita a vhodná místa pro relaxaci, soustředění a přípravu na výuku. Za optimální v budovách pro terciální vzdělávání jsou považovány kabinety pro 1-3 pedagogy doplněné místností pro společné setkávání učitelského sboru (zasedací místnost apod.). V případě, že jsou pedagogové zasídleni po více než 3 osobách v otevřených kancelářích, je vhodné doplnit tzv. relaxační nebo tiché místnosti sloužící k odpočinku, tiché relaxaci nebo soustředěné práci. Ohodnocení se provede dle Tab. KOM.PU.1 – Tab. KOM.PU.4.
Tab. KOM.PU.1: Kvalita budovy z hlediska zázemí pro pedagogy – kabinety
Procento učitelů na plný úvazek, kteří mají k dispozici kabinety po maximálně 3 osobách, které umožňují dostatečné soustředění pro přípravu na vyučování |
Kredity KKOM.PU.1 |
0 – 25 % |
0 |
26 – 50 % |
1 |
51 – 75 % |
2 |
76 – 100 % |
3 |
Tab. KOM.PU.2: Kvalita budovy z hlediska zázemí pro pedagogy – relaxace, setkávání pedagogů, kuchyňka
Prostory |
Kredity KKOM.PU.2 |
V objektu jsou prostory určené pro tichou relaxaci učitelů, odpočinek a soustředěnou práci (klidová místnost, respirium, tichá místnost apod.) – za každou místnost tohoto typu 3 kredity (max. 9 kreditů). |
+3 |
V objektu jsou prostory a zařízení pro aktivní relaxaci učitelů (například posilovna, sportovní vyžití – tenisový kurt, hřiště, bazén, dále sauna, vířivka atp.) – za každou místnost nebo zařízení tohoto typu 3 kredity (max. 9 kreditů). |
+3 |
V objektu je sborovna, klubovna, zasedací místnost nebo jiná místnost tohoto typu pro společné porady pedagogů. |
+3 |
V objektu je kuchyňka pro pedagogy a zaměstnance. |
+3 |
Tab. KOM.PU.3: Kvalita budovy z hlediska zázemí pro pedagogy – skladování pomůcek
Procento kabinetů pro skladování pomůcek specializovaných předmětů a laboratoří, které jsou v těsné blízkosti specializovaných učeben, tj. na shodném podlaží a do 30 m docházkově |
Kredity KKOM.PU.3 |
0 – 25 % |
0 |
26 – 50 % |
1 |
51 – 75 % |
2 |
76 – 100 % |
3 |
V současnosti je velká snaha v maximální možné míře začleňovat do běžné výuky studenty se zdravotním a sociálním znevýhodněním (inkluze). V některých případech začlenění těchto studentů vyžaduje přítomnost asistenta pedagogů nebo osobního asistenta studenta. Kvalita provozního řešení se odvíjí mj. od míry a schopnosti naplnění těchto specifických potřeb.
Tab. KOM.PU.4: Kvalita budovy z hlediska míry naplnění speciálních potřeb pro pedagogy nebo asistenty výuky
Prostory |
Kredity KKOM.PU.4 |
V objektu jsou prostory určené pro asistenty pedagogů nebo osobní asistenty studentů (kabinet, denní místnost apod.) |
+3 |
Pro začlenění studentů s fyzickými a psychickými poruchami jsou v budově speciální místnosti (místnosti pro uklidnění apod.) |
+3 |
Kreditové ohodnocení kvality budovy z hlediska potřeb pedagogů KKOM.PU se spočte jako:
KKOM.PU=KKOM.PU.1+KKOM.PU.2+KKOM.PU.3+KKOM.PU.4
kde:
KKOM.PU je kreditové ohodnocení kvality budovy z hlediska potřeb pedagogů;
KKOM.PU.1 je ohodnocení kvality budovy z hlediska zázemí pro pedagogy – kabinety;
KKOM.PU.2 je ohodnocení kvality budovy z hlediska potřeb pedagogů – relaxace, setkávání pedagogů, kuchyňka;
KKOM.PU.3 je ohodnocení kvality budovy z hlediska potřeb pedagogů – skladování pomůcek;
KKOM.PU.4 je ohodnocení kvality budovy z hlediska míry naplnění speciálních potřeb pro pedagogy nebo asistenty výuky.