Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO – únor 2023
V únoru 2023 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
V únoru 2023 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v lednu až únoru 2023. Seminář je určen pro zájemce…
![]() |
![]() |
![]() |
Interakce mezi školou a rodinou je důležitým sociálně výchovným prvkem. Může být realizována různou formou, nejčastěji např. formou uměleckých vystoupení žáků pro rodiče a příbuzné, prezentací výtvarných prací, společných setkávání u příležitostí svátků a významných dní ve školním roce atd. Tyto akce jsou důležitým prvkem v životě školy, žáků i rodičů, umožňují nejen vzájemnou interakci mezi školou a rodinou, ale mezi rodiči, žáky i učiteli a zaměstnanci školy navzájem. Je proto nanejvýš vhodné, aby byla připravena stavebně technická řešení, která tyto aktivity umožní.
Pro tyto příležitosti a aktivity je žádoucí vytvořit vhodný multifunkční prostor včetně odpovídajícího zázemí. Jako optimální se jeví např. možnosti:
Ohodnocení vnitřní multifunkční prostor se provede podle Tab. MNS.RO.1.
Tab. MNS.RO.1: Vnitřní multifunkční prostor
Prostory |
IMP |
V objektu existuje vnitřní multifunkční prostor umožňující interakci mezi školou a rodinou formou prezentace výsledků školní činnosti rodičům (besídky, školní představení, výstavy výtvarných a odborných prací žáků atd.) |
+3 |
Vnitřní multifunkční prostor je logicky napojen na hlavní vstup do školy a nedochází tak k nežádoucímu mísení provozů |
+1 |
Prostor je vybaven alespoň jedním chytrým interiérovým řešením, které vyhovuje multifunkčnímu provozu (schodiště využitelné jako hlediště, interiérový schod využitelný jako jeviště, prvky pro vystavení a zavěšení výtvarných prací atp.) |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na hygienické zázemí pro návštěvníky |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na zázemí školní jídelny nebo kuchyňky pro možnost cateringových služeb |
+1 |
Obdobným způsobem je možno řešit venkovní multifunkční prostor, např. formou:
Ohodnocení venkovní multifunkční prostory se provede podle Tab. MNS.RO.2.
Tab. MNS.RO.2: Venkovní multifunkční prostor
Prostory |
EMP |
V rámci areálu školy existuje venkovní multifunkční prostor umožňující interakci mezi školou a rodinou formou prezentace výsledků školní činnosti rodičům (besídky, školní představení, výstavy výtvarných a odborných prací žáků, atd.) |
+3 |
Venkovní multifunkční prostor je logicky napojen na hlavní vstup do školy, je umístěn v rámci areálu a je oplocen a je zabráněno přístupu cizích osob stejně jako nekontrolovanému pohybu dětí |
+2 |
Prostor je vybaven zázemím (např. sklad venkovního nábytku, sklad venkovní audio a video techniky apod.) |
+1 |
Prostor je vybaven speciálním technickým systémem pro venkovní aktivity např.
venkovní osvětlení, ozvučení apod. |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na hygienické zázemí pro návštěvníky |
+1 |
Existuje přímá provozní vazba multifunkčního prostoru na možnost cateringových služeb |
+1 |
Kreditové ohodnocení kvality budovy z hlediska rodičů žáků KMNS.RO se spočte jako:
kde:
$ K_{\textup{MNS.RO}}=IMP + EXT $
KMNS.RO je kreditové ohodnocení kvality budovy z hlediska rodičů žáků;
IMP je ohodnocení vnitřních multifunkčních prostor;
EXT je ohodnocení venkovních multifunkčních prostor.