Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ: září-říjen 2024
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
V říjnu 2024 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
![]() |
![]() |
![]() |
Vzhledem k současnému nevítanému trendu dovozu a odvozu osob osobními automobily, ať už z důvodu bezpečnosti uživatelů budov, vzdálenosti a charakteru místa bydliště, či z důvodu výběru specializovaného vzdělávacího zařízení ve větší vzdálenosti od bydliště, je potřebné u školských budov realizovat opatření umožňující bezpečné krátkodobé zastavení. U takových míst je především nutné zajistit bezpečnost ostatních, kteří chodí pěšky, jezdí na kole a podobně. Bezpečnost dopravovaných uživatelů spočívá v bezpečném výstupu a nástupu z a do automobilu, aniž by byla blokována ostatní doprava. Tyto plochy musí být dostatečně kapacitní zejména v čase ranní špičky. Je možno je realizovat např. formou parkovacích stání K+R, odstavného zálivu, točny, prostranstvím s vyznačenými odstavnými místy a jízdními pruhy atd. Trend dovozu a odvozu uživatelů školy osobními automobily vede ke zhoršené emisní situaci v místech s vyšší koncentrací dětí. Návrhem budovy tomuto trendu zamezit nelze. Hodnotí se tedy alespoň bezpečnost jeho provedení dle Tab. PAR.KZ.1.
Tab. PAR.KZ.1: Hodnocení bezpečnosti krátkodobého zastavení
Bezpečnost krátkodobého zastavení |
Kredity KPAR.KZ |
Vjezd a výjezd z místa pro krátkodobé zastavení není v kolizi, nekříží a nevyužívá hlavní přístupovou komunikací pro pěší. |
+5 |
Vjezd a výjezd z místa pro krátkodobé zastavení není v kolizi, nekříží a nevyužívá hlavní přístupovou komunikací pro cyklisty či jiné alternativní způsoby dopravy. |
+5 |