Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ: září-říjen 2024
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
Seminář metodiky SBToolCZ pro nové autorizované osoby SBToolCZ se uskuteční v září a říjnu 2024. Seminář je určen pro zájemce…
V říjnu 2024 proběhne Seminář metodiky SBToolCZ k průběžné zkoušce AO, který je určen pro stávající AO SBToolCZ s končící…
Kredity za úroveň zapojení jsou přidělovány podle zapojení v příslušné fázi projektu. Cílové skupiny školský staveb tvoří žáci a studenti, učitelé, zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci, rodiče žáků, širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období. Identifikace cílových skupin je jedním z klíčových kroků v úspěšném participativním procesu a v procesu mapování potřeb. Identifikaci cílových skupin musí provést subjekt, který dokonale zná místní prostředí. Týká se to zejména cílových skupin, které využívají nebo potenciálně mohou využívat zázemí školy ke společenským, kulturním, vzdělávacím, sportovním případně komerčním aktivitám. Stavby pro vzdělávání nemají svoji funkci plnit jen v době výuky, ale i v mimovýukovém období (odpolední a podvečerní čas, víkendy, prázdniny…) mají vytvářet zázemí pro širší společenské, vzdělávací a sportovní aktivity v lokalitě. Komerční aktivity mohou mít kromě sociálních benefitů také pro školu ekonomický přínos.
Tab. PMG.ED.1: Kreditové ohodnocení zapojení žáků a studentů v rámci projektu školské stavby nebo stavební úpravy.
Fáze projektu |
Kredity KPMG.ED.1 |
1. Přípravná fáze | |
Žáci a studenti iniciovali všechny nebo alespoň některou z těchto etap – podnět, iniciace projektu a formulace projektového záměru. |
+1 |
Žáci a studenti jsou cílovou skupinou a byli zahrnuti do průzkumu potřeb. |
+5 |
Žáci a studenti byli seznámeni s vyhodnocením průzkumu potřeb a podíleli se na specifikaci projektového záměru a na formulaci zadání. |
+5 |
2. Projekt | |
Žáci a studenti jsou součástí procesu tvorby architektonické studie. |
+5 |
Žáci a studenti se podílí na výběru vhodného řešení. |
+5 |
Žáci a studenti jsou součástí procesu podrobného návrhu technického řešení projektu v některé z projektových fází DSP, DPS, DSPS. |
+1 |
3. Realizace | |
Žáci a studenti byli seznámeni s harmonogramem stavebních prací. |
+3 |
Žáci a studenti byli seznámeni s omezeními pro běžný provoz. |
+3 |
4. Užívání stavby | |
Žáci a studenti byli důkladně zaškoleni k obsluze koncových zařízení a byli seznámeni s konceptem technického provozu budovy. |
+5 |
5. Změna užívání stavby nebo demolice | |
Žáci a studenti byli v dostatečném předstihu informováni o demolici stavby nebo o změně stavby. |
+5 |
Tab. PMG.ED.2: Kreditové ohodnocení zapojení pedagogů v rámci projektu školské stavby nebo stavební úpravy.
Fáze projektu |
Kredity KPMG.ED.2 |
1. Přípravná fáze | |
Pedagogové iniciovali všechny nebo alespoň některou z těchto etap – podnět, iniciace projektu a formulace projektového záměru. |
+1 |
Pedagogové jsou cílovou skupinou a byli zahrnuti do průzkumu potřeb. |
+5 |
Pedagogové byli seznámeni s vyhodnocením průzkumu potřeb a podíleli se na specifikaci projektového záměru a na formulaci zadání. |
+5 |
2. Projekt | |
Pedagogové jsou součástí procesu tvorby architektonické studie. |
+5 |
Pedagogové se podílí na výběru vhodného řešení. |
+5 |
Pedagogové jsou součástí procesu podrobného návrhu technického řešení projektu v některé z projektových fází DSP, DPS, DSPS. |
+1 |
3. Realizace | |
Pedagogové byli seznámeni s harmonogramem stavebních prací. |
+3 |
Pedagogové byli seznámeni s omezeními pro běžný provoz. |
+3 |
4. Užívání stavby | |
Pedagogové byli důkladně zaškoleni k obsluze koncových zařízení a byli seznámeni s konceptem technického provozu budovy. |
+5 |
5. Změna užívání stavby nebo demolice | |
Pedagogové byli v dostatečném předstihu informováni o demolici stavby nebo o změně stavby. |
+5 |
Tab. PMG.ED.3: Kreditové ohodnocení zapojení zaměstnanců a nepedagogických pracovníků v rámci projektu školské stavby nebo stavební úpravy.
Fáze projektu |
Kredity KPMG.ED.3 |
1. Přípravná fáze | |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci iniciovali všechny nebo alespoň některou z těchto etap – podnět, iniciace projektu a formulace projektového záměru. |
+1 |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci jsou cílovou skupinou a byli zahrnuti do průzkumu potřeb. |
+5 |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci byli seznámeni s vyhodnocením průzkumu potřeb a podíleli se na specifikaci projektového záměru a na formulaci zadání. |
+5 |
2. Projekt | |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci jsou součástí procesu tvorby architektonické studie. |
+5 |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci se podílí na výběru vhodného řešení. |
+5 |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci jsou součástí procesu podrobného návrhu technického řešení projektu v některé z projektových fází DSP, DPS, DSPS. |
+1 |
3. Realizace | |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci byli seznámeni s harmonogramem stavebních prací. |
+3 |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci byli seznámeni s omezeními pro běžný provoz. |
+3 |
4. Užívání stavby | |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci byli důkladně zaškoleni k obsluze koncových zařízení a byli seznámeni s konceptem technického provozu budovy. |
+5 |
5. Změna užívání stavby nebo demolice | |
Zaměstnanci a nepedagogičtí pracovníci byli v dostatečném předstihu informováni o demolici stavby nebo o změně stavby. |
+5 |
Tab. PMG.ED.4: Kreditové ohodnocení zapojení rodičů žáků a studentů v rámci projektu školské stavby nebo stavební úpravy.
Fáze projektu |
Kredity KPMG.ED.4 |
1. Přípravná fáze | |
Rodiče žáků a studentů iniciovali všechny nebo alespoň některou z těchto etap – podnět, iniciace projektu a formulace projektového záměru. |
+1 |
Rodiče žáků a studentů jsou cílovou skupinou a byli zahrnuti do průzkumu potřeb. |
+5 |
Rodiče žáků a studentů byli seznámeni s vyhodnocením průzkumu potřeb a podíleli se na specifikaci projektového záměru a na formulaci zadání. |
+5 |
2. Projekt | |
Rodiče žáků a studentů jsou součástí procesu tvorby architektonické studie. |
+5 |
Rodiče žáků a studentů se podílí na výběru vhodného řešení. |
+5 |
Rodiče žáků a studentů podrobného návrhu technického řešení projektu v některé z projektových fází DSP, DPS, DSPS. |
+1 |
3. Realizace | |
Rodiče žáků a studentů byli seznámeni s harmonogramem stavebních prací. |
+3 |
Rodiče žáků a studentů byli seznámeni s omezeními pro běžný provoz. |
+3 |
4. Užívání stavby | |
Rodiče žáků a studentů byli seznámeni s konceptem technického provozu budovy. |
+5 |
5. Změna užívání stavby nebo demolice | |
Rodiče žáků a studentů byli v dostatečném předstihu informováni o demolici stavby nebo o změně stavby. |
+5 |
Tab. PMG.ED.5: Kreditové ohodnocení zapojení širší veřejnosti, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, v rámci projedu školské stavby nebo stavební úpravy.
Fáze projektu |
Kredity KPMG.ED.5 |
1. Přípravná fáze | |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, iniciovala všechny nebo alespoň některou z těchto etap – podnět, iniciace projektu a formulace projektového záměru. |
+1 |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, je cílovou skupinou a byla zahrnuta do průzkumu potřeb. |
+5 |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, byla seznámena s vyhodnocením průzkumu potřeb a podílela se na specifikaci projektového záměru a na formulaci zadání. |
+5 |
2. Projekt | |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, je součástí procesu tvorby architektonické studie. |
+5 |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, se podílí na výběru vhodného řešení. |
+5 |
+1 |
|
3. Realizace | |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, byla seznámena s harmonogramem stavebních prací. |
+3 |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, byla seznámena s omezeními pro běžný provoz. |
+3 |
4. Užívání stavby | |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, byla seznámena s konceptem technického provozu budovy. |
+5 |
5. Změna užívání stavby nebo demolice | |
Širší veřejnost, která využívá provozní zázemí školy mimo výukové období, byla v dostatečném předstihu informována o demolici stavby nebo o změně stavby. |
+5 |
Výsledné kreditové ohodnocení modulu se stanoví podle vzorce:
$K_{PMG.ED}=K_{PMG.ED.1}+K_{PMG.ED.2}+K_{PMG.ED.3}+K_{PMG.ED.4}+K_{PMG.ED.5}$
kde
KPMG.ED je kreditové ohodnocení míry zapojení cílových skupin v rámci projektu školské stavby;
KPMG.ED.1 je kreditové ohodnocení míry zapojení žáků a studentů v projektu školské stavby;
KPMG.ED.2 je kreditové ohodnocení míry zapojení pedagogů;
KPMG.ED.3 je kreditové ohodnocení míry zapojení zaměstnanců a nepedagogických pracovníků;
KPMG.ED.4 je kreditové ohodnocení míry zapojení rodičů žáků a studentů;
KPMG.ED.5 je kreditové ohodnocení míry zapojení širší veřejnost v projektu školské stavby.